MUKA KERING TENGKORAK DIKAU


Babak 16

###

Hari ni aku semangat gile siut pegi keje. tak sabar nak sarung beg baru "haha.." semangat utk bape hari je kot. tadi mase gomol2 clay kat rambut. aku perasan rambut aku dah makin tebal. rambut aku tak pandai panjang. pandai tebal je. siut je. thus bile die dah tebal nmpk pelik ar. style camne pon die dah tanak da. mesti kembang lebih. kene pi trim la nampaknye sket lagi. lagi satu, kenapekah uban aku da macam ade kelab komuniti nie? making berkembang pulak. aku terlalu berfikir ke sekarang? sekarang ni selak sket muncul uban. selak banyak, dah macam lagi banyak putih daripada hitam. yup aku aku jenis pemude beruban awal. tak syak lagi. gile tak hensem "aihh.."

###

Semalam aku duk cari2 transkrip aku ngan sijil. hari ni aku bertekad nak pegi lapor diri tamat pengajian. walaupun ianye da tamat setahun yg lalu "omg.." aku pon baru sedar tatkala mase aku call raje yakni ex-cozmate aku dulu, aku call sebab nak tanye die bile kitorang tamat pengajian, die kate..

ha! aku ingat! kita kan dapat result lambat..22 jan! DUE RIBU LAPAN tau.."

Mase tu baru aku sedar. aku da cube mengelak dekat setahun dah. bapak aku dah call minggu lepas. JPA dah hantar surat lagi. maka dengan tekadnye tadi aku prepare semua document tu then isi borang tu. nasib baik senang download online je. lepas tu terus drive pegi Parcel C..

###

Susah siut parking pelawat tuh. luas sekangkang praying mantis je. nasib baik aku teringat tips mase intern kat CGSO dulu. ade jalan belakang nak ke JPA. masuk ikut parcel B tuh. belok kiri pastu terus je. sampai parcel C. backdoor. dan nasib baek jugak ade parking. "cantek.." then gi kat awek receptionist. since yg belah kanan lebih cun dengan baju pink die, maka aku tanye die nak pegi tingkat berape. die sambil senyum cakap tingkat 5. "baeklah adik manis..hehe.." pastu da sampai akak kat kaunter suruh aku tulis name kat buku ape entah dekat kaunter tu. then die kol sorang akak lagi cakap ade sorang lagi budak nak lapor diri. aku telek buku tu dan perasan kat column universiti, semua yang orang dah tulis before aku semua universiti kat abroad je. tetibe cam segan nak tulis UPM "wahaha.."

###

Akak sorang lagi tu keluar. die kate kenape banyak sangat borang nie. aku cakap la dulu kalau tak silap mase diploma saye lapor diri dorang suruh sediakan 4 salinan. pastu die cakap aku rajin. terima kaseh. die kate da isi borang SPA belum? sambil senyum aku cakap belum pastu die senyum sinis balik kat aku. yela tengok tamat pengajian 2008. 2009 baru lapor diri "hehe.." pastu die cakap nanti dah isi call En. Ishak. inform kat die. En. Ishak? "jeng..jeng..jeng.." name yg sangat familiar mase si wani dengan raje bercerita dilema dorang nak quit opis lame nak lapor diri as PTD dulu. tapi tak pasti la ni ishak yg same. tapi aku rase takkan ade 2 ishak yg same kerja di opis jpa yg same dijabatan yg same dengan name yg same. maka aku assume die en. ishak korang tuh..

###

Balik dari jpa, aku terus isi borang SPA tu. mase isi tu aku lupe mase SPM dulu aku ade amek sejarah ke tak "haha.." aku rase macam tak ambik je tapi tak cukup 9 subjek pulak. ape pon aku da isi da. tapi aku tak call en. ishak tu. aku email je die. die cuti hari ni. maka dengan itu, saye mengumumkan. wahai, pekerja gomen, siape tau satu hari nanti aku duduk satu opis dengan korang "kehkehkeh.."

###

Lepas lunch tadi aku terserempak dengan sorang staff unit laen. dengan selambe die berkate..

apa cita hang skang nih? awat muka kering ja? rambut cacak2 nih? sibuk sangat ka? coding tak jalan ka?.."

"ark!..muke kering?" kenape aku tak penah dengar perumpamaan tu? bukan itu saje, malah digunakan untuk menggambarkan diriku? "apekah.."

###

Bersambung..

3 PEOPLES SHOUT SUMTHNG!

Anonymous said...

muka kering, pakai la moisturizer. konfem tak de masalah kekeringan lagi. ahahaha... ;p

ben_ibrahim said...

wah maen kasar ye..
harem.. :p

wani ezryl * said...

serius, kite xingat da en ishak tu sape! lolx :PP

apakah maksud muka kering? muka tak bersemangatkah?