TERPERANGKAP DALAM GUA


Babak 2

###

"Hoho! da pukul 12 da..kehkehkeh!" gile lame siut aku tidur. takpelah hujung minggu kan biaselah. ni pon kire da awal lah ni aku rase sebab kalau tak dekat pukul 4 nanti baru aku tengok dunia.

###

Pagi aku tadi dikejutkan dengan beberapa panggilan yang membuatkan aku kurang enak diulit mimpi bagai. "hampagas betul! kacau aku tidur je.." mule2 manis call nak cakap die mimpi pelik malam tadi. tu pon aku pickup macam mamai je kan. so tak respon sangat lah. seingat aku die cakap die mimpi terperangkap dalam gua. ape kejadah die pegi gua pon aku tak sure "kehkehkeh.." pastu aku buat bodo je malas layan die then die hangup. 

###

Berdering lagi! Kali kak as pulak call. die cakap die dekat bidor. suruh aku tunggu dekat klang je nanti. "tunggu celah mane.." aku mane ade kereta lagi. tersadai lagi dekat bengkel. dekat sebulan da aku tunggu tak siap2. spare part susah nk dapat sekarang mekanik tu cakap. ek'ele macam la aku bawak kereta bugati ke, enzo ke. myvi je pon. takpela encik mekanik. kasi siapkan sudah la. melalut pulak. lepas terangkan pade kak as dengan panjang lebar. akhirnye aku dapat meyakinkan die supaya survey dulu dekat bidor tu. pastu die kate ok lah die tanye husband die dulu lah..call ended!

###

Berdering lagi skali! "alahai.." hilang mengantuk aku da. pastu die cakap takpelah nanti sampai klang nanti die call. ek? bile je nak ambik aku macam tu. "bukan klang dengan serdang dekat ke?" die cakap. banyak la dekat ko! da la die buta jalan mcm aku jugak. ade hati nak pergi klang sendiri. karang sesat aku jugak yang susah. last2 abg din cakap takpelah macam tu. lain kali je lah. tp kak as nak tukar cepat sebab tayar waja die dah botak. next week nak pergi kuantan pulak. tak sempat nak turun klang next week nyer. suke hati korang la. kalau da jumpe yg murah angkat je la yedak. klang ke bidor ke asal die jual rim tayar kereta bukan rim beskal kire orait la tu. layak la untuk disurvey..call ended!

###

Eh! ade msg lak. aku deactivate call waiting. so sape2 call mase aku tgh on call memang akan dapat msg. no hp mekanik aku lah. Danny! aku call balik. nape call nie! ade problem  dengan kereta aku ke? "Ello! kereta u da siap lah. pukul 4 nanti angkat ar!" wah..berbunge lantas di benak hatiku. hahaha! akhirnye maya da siap setelah facelift nyer. "i miss u dear.."

###

Sambung nanti..

3 PEOPLES SHOUT SUMTHNG!

wani ezryl * said...

-gile la ko bangun kol 4.. haha

-terperangkap dlm gua apakah?? nape x terperangkap kat shopping mall je? boleh beli mcm2 :P

-spare part susah nk carik?? ape dia ingat myvi ni evo 8 ke? :P

ben_ibrahim said...

aku bgn awal la..bangun pukul 4 sebab aku abeskan 8 jam macam tu untuk golek2 luruskan badan..haha!

Anonymous said...

happy to know maya will be in action again.. heeee XD